View Single Post
Old 07-03-2011, 17:00   #1
Peterfsx
ScanFlyer Blue

SAS AES til ALC med SAS

Dette blir min andre Tripreport på forumet, tar gladelig imot konstruktiv kritikk og ros . Bakgrunnen for denne reisen var treningsleir på La Manga, nok snikk snakk "let`s get to work".

Turen begynte grytidlig natt til Lørdag den 26 Februar 2011. Jeg hadde skrudd på to vekkeklokker for å vere sikker på at jeg klarte å stå opp klokken 3.15 om natta/morgenen. Etter 5 timer søvn var jeg klar som et egg for reise. Jeg tok meg en dusj og gjorde meg klar, deretter var det rett inn på Wideroe.no for å sjekke hva fly som var oppsatt. Jeg gikk ned på fergeleiet og puttet bagasjen min inn i bilen jeg skulle sitte på med til Vigra AES. Etter 25 minutt ferge og en halv time kjøring var vi på Vigra, ingen av skrankene var åpne og det var helt folketomt.

Vigra midt på natta

Som du ser var det ingen der.

Etter litt fikk jeg hentet ut boardingkort og bag-drop startet, det var ikke mye folk i terminalen nå helder så alt gikk super raskt. Inne på gateområdet satte jeg meg ned i en stressless mens jeg hørte på musikk. Tiden gikk sånn passe fort.

Inne på gateområdet.

Dato: 26.02.11
Fra: AES
Til: OSL
Fly: 737-600 LN-RPZ
Sete: 12F
Rutenr: SK1313

Boarding startet i god tid og jeg kom meg raskt ombord. Flyet var greit nok inni, ikke så veldig slitt.

Knyttnevetesten bestått.

Push var rett før tid klokka 6.57 og 7.00 var oppsatt. Vi taxet til rullebane 25, flyet tok av mot sørvest. Kabinbelegget lå på ca 90% på denne korte flygningen. Takeoffen gikk knirkefritt og det var minimalt med risting, alt lå and for en fin tur. setebelteskiltet gikk fort av etter takeoff og vi fikk utdelt continental breakfast.

Frokost

Maten var grei nok, men det var ikke noen kulinarisk mat opplevelse. Flyturen var veldig rolig på marsj høyde og vi så soloppgangen.

Fint flyvær.

Litt etter litt begynte vi å gå ned mot en tåkefyllt flyplass, Gardermoen i kjendt stil eller hva? Fekk usedvanelig mye øretopp på denne nedstigningen, men ingenting å klage over. Vi landa silkemykt på rullebane 19R rett etter rutetid. Vi taxa rolig til gate 23, har lagt merke til at til og fra AES blir denne gaten mye brukt.

Jeg kom ut av flyet og spaserte bort til Bookshop for å kjøpe Airliners bladet, men av en eller annen grunn hadde de det ikke så jeg kjøpte Flynytt i steden. Jeg gikk bort til Tax-free kaoset, men det var lite som fristet så jeg sto over for denne gang. Gardermoen så slik ut i dag.

Lite folk.

Jeg gikk bort til Pizzahut der jeg spiste et par stykker pizza, det var godt med litt magefyll ja.
Det var lite trafikk på Gardermoen i dag men jeg måtte ta et bilde av Embraeren til KLM.

Flott fly

Fortsettelsen kommer i morgen.
Peterfsx is offline   Reply With Quote