View Single Post
Old 06-03-2011, 19:52   #6
A-380
ScanFlyer Silver

Default Re: Myanmar (Burma) med Thai i business

Konklusjon Thai

På bakken i BKK er Thai på business en god opplevelse med eget innsjekkings område og FastTrack som gjør at formalitetene går unna i en fei. Mange lounger å velge mellom, men kanskje litt stusselig matutvalg, vertfall når jeg var der. I luften derimot bærer flyene og interiøret preg av å være gammelt og utdatert. Maten som serveres er heller ikke det helt store. Crew er hyggelige, men ikke noe mer. Forsvinner liksom litt vekk og virker ikke så veldig service innstilte. Turen kostet ca 3300kr og ga 2x1200 bonuspoeng. Flyr jeg Thai igjen? Ja, så lenge prisforskjellen ikke blir for stor er det greit med et selskap som vertfall gir litt igjen til Eurobonus kontoen.

Konklusjon Myanmar

Dette overrasket, og var en fantastisk opplevelse. Etter å ha besøkt 34 land, så må jeg si at burmesere kommer veldig høyt opp på listen over hyggelige folk. Ikke noe tull og tøys, og alle virket ærlige (ok, selvfølgelig finnes det noen unntak). 3 dager i Yangon var nok en dag for mye, og hadde jeg vist det jeg vet nå, så hadde jeg minst vært i Myanmar en uke og reist rundt i landet. Prisnivået er veldig hyggelig, en flaske vann kan fås for 1kr og fantastisk middag til 40kr. Men så var det dette her med militærjuntaen og brudd på menneskerettigheter. Men uansett virket det som den vanlige mannen i gaten var glad for turister og som norsk blir du tatt veldig gått imot.