View Single Post
Old 21-02-2011, 14:32   #6
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Lufthansa Re: Livet med HON-status hos Lufthansa, FRA-JFK

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
Mulig jeg driver litt med selvrasjonalisering her som en stakkars C-reisende med LH, men jeg ser ikke den helt store forskjellen mellom business og first på LH. Setene er ikke SÅ forskjellige og gourmetmåltider nytes uansett mest på landjorda på gode restauranter med litt bedre kjøkkenfasiliteter. Det som gjenstår av forskjeller blir litt koffertbæring, hjelp til innsjekking, noen hundre meter med privatsjåfør osv. Er det jeg som er helt på jordet og ikke har forstått noen ting?
Hvis du er HON medlem, får du jo alle disse godene på landjorden allikevel, og du har jo rett i at ombord er det ikke så stor forskjell på C og F setemessig. Og serveringen er nok ikke verd en prisforskjell på ca 40 høvdinger. Det ble jo sagt at prisen for F var ca 8 000 euro.

Men han jobbet vel for et firma som tjente gode penger og har råd til å sløse, så det må de jo få lov til. Har vel også inntrykk av at det er mange HON medlemmer som kjøper C billett men som relativt ofte blir op-uppet til F.

Det merkelige er jo at F klassen til Lufthansen er jo relativt heftig priset i forhold til konkurrentene. Bare forskjellen mellom F klassen til LX og LH er jo nesten 100%. Mener det koster ca 46 laken i LX F fra OSL-ZRH-BKK, mens LH F OSL-FRA-BKK koster 72'. Og det er jo mange som mener at LX har et bedre ombord F produkt enn LH. Iallefall om man sammenligner med LH's gamle F produkt. De er jo igang med å skifte ut på sine 744 nå etter at A380 blir levert med ny type interiør i F.

Men det er vel greit å ha en del ledige F seter hos Lufthansen nå som US Scareways er begynt å selge poeng i hopetall på billigsalg igjen?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote