Etter å ha hatt en strålende jul i Bulgaria i 2009, så bestemte jeg og resten av familien for å feire jul i Øst-Europa en gang til. I August begynte jeg letingen etter billetter fra
OSL til Sofia, og de billigste billettene var på 2 500 ,- til 3 000 ,- pr person. Men overraskende nok falt billettprisene noe (jeg brukte finn.no).
En sen kveld i august når jeg søkte på billetter, så hadde prisene falt ned til 2 300,- med Austrian og Lufthansa, men siden det var sent på kveld, og jeg måtte forhøre meg med broderen før jeg bestilte billettene, så måtte jeg vente til dagen derpå. Og enda godt var det, for dagen etter hadde prisene falt til 2 012,- ! Da var det bare og bestille, og fornøyd var jeg. (Everything happens for a reason

)
Lørdag den 18 desember 2010 var det tid for avreise fra Tønsberg. Måtte opp tidlig for å komme oss til
OSL. Jeg og reisefølgene var på
OSL ca. klokken 08:00, leverte fra oss bilen og gikk inn i avgangshallen for å sjekke inn hos Swiss int. Air Lines.
Det var lange køer foran Swiss’ skrankene, jeg tror vi sto over 20 min i kø. Vi fikk levert fra oss bagasjen, og vi fikk boardingcard til både
OSL-
ZRH og
ZRH-
SOF. Så bar det gjennom sikkerthetskontrollen.
Airlines: Swiss Int. Air Lines
Destination: Zurich (
ZRH)
Flight: LX 1211
Departure: 09:45
Aircraft: Airbus Industrie A319-112
Class: Economy
Boarding gikk raskt og effektivt. Flyet hadde kommet ca. 15 min sent inn fra Zurich.
det snødde og blåtse noe forferdelig på
OSL denne lørdags morgen.
Jeg tror kabinfaktoren på denne flygningen var på ca. 100 %
Knyttenevetesten ble bestått i Swiss’ A319.
Før take-off gikk flyet gjennom en de-iceing, før vi tok av fra 01L klokken 10:15, en halvtime etter opprinlig oppsatt rutetid.
Når vi kom oss over skylaget og snøværet så var faktisk været ganske vakkert.
Serveringen kom litt sent i gang, men når den kom fikk vi servert et stort glovarmt rundstykke fylt med smeltet ost, mais og spinat. Det smakte faktisk utrolig godt. Som drikke tok jeg Coca-Cola og ett glass vann. Resten av flyturen gikk med til å slappe av, sove litt, og vips så var det tid for landing.
Legger til noen bilder: