Quote:
Originally Posted by FlightDeck
Men er det samme hva du velger på returen? Det er gjerne da man har behov for fleksible billetter.
SAS flyr seks-syv daglige avganger (åtte-ni i sommerprogrammet) mot Norwegians tre (fem i sommerprogrammet). Ergo er det ikke rart Norwegians fleksible billetter koster 300 kr. mindre.
|
Det koster meg 1 telefonsamtale ekstra om jeg må booke om fra et selskap til et annet. Det gjør meg ikke så mye. Jeg skjønner at
SAS har høyere priser, men mitt poeng er at det faktum at man kan operere med fleksible enveisbilletter gir meg som kunde større handlingsfrihet om jeg ikke må reise med f.eks.
SAS.
Fra
OSL til
TOS på ettermiddagen har man følgende alternativer:
SK 1620
DY 1715
SK 1835
SK rundt kl 21?
Har jeg f.eks. booket 1715 avgangen med DY fra
OSL til
TOS og så finner jeg ut at jeg er ferdig i tide til å rekke 1620 avgangen til SK, så ringer jeg til
SAS og booker meg på den flighten. Deretter ringer jeg til DY og kansellerer (jeg trenger vel strengt tatt ikke ringe - det er vel bare å ikke møte opp, så blir jeg ikke belastet for reisen). Hadde jeg opprinnelig vært booket på SK kl 1835 måtte jeg uansett tatt kontakt med
SAS for å booke om.
Jeg har vanskelig for å se at dette er en big deal. Av og til passer det ene selskapet og av og til passer det andre.