Quote:
Originally Posted by Trety
En teori som slår meg rundt akkurat det er at DY's tider er ganske ugunstige sammenliknet med SK sine for jobbreisende, og at de derfor har færre reisende med betalingsvilje.
|
Som en som reiser endel til
KRS, da ofte på dagsturer og også har kollegaer som gjør det samme kan jeg bekrefte det. Tilbudet til DY er nok noe bedre for de
KRS baserte, men for oss forretningsreisende i Oslo er
SAS sine avganger og frekvenser mye bedre.
Og flexbilletter med DY er rimelig bortkastet her. Har ofte flex hjem og kan da velge mellom 3 SK avganger etter lunsj (14:00, 15:45 og en ved sekstiden), mens du kun har en avgang (litt over 5). Da faller poenget med fleksibilitet bort for min del
Når DY også sliter med punkligheten på morgenflyet til
KRS og første avgang er relativt sent (klaffer alt så rekker man første møte 9:30, dog så har hverken jeg eller kollegaer rukket 9:30 møter når vi har tatt DY etter nyttår) så egner de seg enda mindre for forretningsreisende