Nå sier han dog ikke at en fusjon med TG er en mulighet, bare at en fusjon med et utenom-europeisk selskap er en mulighet.
En fusjon mellom SK og TG tviler jeg sterkt på. Til det er kulturene i selskapene alt for forskjellig.
SAS ville bli taperen i en slik konfigurasjon ettersom TG er så mye større selskap enn
SAS. Dessuten har vel TG også sine økonomiske problemer, og deres situasjon blir vel ikke bedre av å slå seg sammen med
SAS.
PT ser jeg ikke helt riktig for meg hvilket utenomeuropeisk selskap
SAS skulle kunne fusjonere med uten at kulturforskjellene blir for store. Det eneste måtte være et amerikansk selskap, men jeg ser ikke helt for meg hvem der som kunne være aktuelle.
Jeg tror vel kanskje at dersom en fusjon skulle bli mulig, burde den skje med et selskap på
SAS sin størrelse. British Midland kunne være en slik mulighet, men de, sammen med flere og flere selskaper i Europa, er jo inne i LH familien.
Litt spenstig kunne det jo være med en fusjon med Virgin Atlantic. Det hadde egentlig vært litt stilig!
Eller hvilke andre kandidater har vi der ute som er trolige partnere?
BF