View Single Post
Old 18-01-2011, 12:29   #55
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty

FBU 4EVER's Avatar

Default Re: SAS' brug af crew på IC

Quote:
Originally Posted by janusk View Post
Først og fremmest er jeg fuldstændigt enig i at man skal udnytte flåden optimalt, ved at flyve på kryds og tværs af netværket.

Dernæst er dit indlæg lige præcis beviset på at det bedste der kan ske er at SAS enten bliver opdelt, eller solgt. Der er alt for store problemer internt med at, i særdeleshed nordmænd, har for vane at give danskerne skyld for alt, at fortælle at danskerne er de dyreste i selskabet, at danskere er ubehagelige m.m.m.
Så længe denne "lillebror-mentalitet" hersker i selskabet, så vil man aldrig finde fælles fodslag og dermed kunne arbejde af samme vej...

Jeg vil meget gerne se beviserne på at den danske kabine er dyrere end norsk og svensk, for det tillader jeg mig at tvivle kraftigt på! I Sverige og Norge bliver arbejdsgivere pålagt en del arbejdsgiverafgifter som man ikke gør i Danmark - og hvis du vil have et reelt billede af omkostningerne, så skal du altså have regnet alt med!
Janusk, jeg tror ikke du har så veldig mye peiling på hva som foregår internt her i bolaget. Det var et utmerket sted å jobbe, med fred og fordragelighet, og en effektiv utnyttelse av crew og fly inntil "Jøgge Lille" smadret bolaget. Det vi endte opp med var et sett med mindre enheter som var mer opptatt med å konkurrere hverandre ihjel, og det er det vi sliter med idag! Bolaget var i ferd med å slå seg konkurs innenifra og ut! Vi behøvde ikke utvendig konkurranse i det hele tatt. Nå prøves det med å finne tilbake til den gamle modellen og bruke de avtalemessige forandringene til å bringe oss tilbake til lykkeligere tider, noe praktisk talt alle internt i bolaget har tro på. Å splitte opp i tre helt separate selskaper vil bety det samme som å nærmest utradere det som engang var SAS. Og, dette må man huske på, en oppsplitting vil bety at alle intercont. konsesjoner vil tilfalle det norske selskapet da det var disse som var den viktigste grunnen til opprettelsen av OSAS i 1946. Det var DNL's "medgift", i tillegg til det meste av det høyt erfarne cockpitpersonnellet med erfaring fra tungt materiell fra krigen. Den viktigste delen av Konsortieavtalen med andre ord.

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote