Så spoler vi kjapt fram til i dag. Det var tatt ut akkurat en friuke, noe som tilsa at jeg måtte jobbe mandagen, før avreise. Det betød at jeg kom forholdsvis sent hjem, og enda litt senere i seng. Vekking var satt på 04:00, og jeg var vel i seng litt over midnatt. Fikk selvsagt ikke sove, og da klokken ble 03:00, fant jeg fort ut, at om jeg sovner nå, kan jeg få et problem med å våkne igjen, så jeg stod opp.. "Detta blir en morsom dag", tenkte jeg"

.
Et par egg ble spist, med solsiden opp, og jeg fant ut at jeg skulle prøve meg på bussen som skulle gå litt før fem. Var dog litt senere ute enn jeg pleide, men tenkte at jeg prøver. Er ca. 150 meter til holdeplassen, og en halvtime til neste om det ikke skulle gå. når jeg kan se holdeplassen, ser jeg det står en dame der, så jeg tenker "flott, bussen har ikke gått". Går videre, og da kommer bussen. Jeg begynner da å gå litt fortere, damen går på, døra går igjen, og bussen kjører.. Jeg begynner nå å vinke og veive, men bussjåføren er visst mer opptatt av å se forover. Flott. Jeg går hjem igjen, skriver God morgen-tråd, og prøver så på nytt, denne gangen med stor suksess. Sjåføren får 40 kroner, jeg får en billett, og en drøy halvtime senere, er jeg på
OSL.
Her finner jeg vegen opp, og bort til BA-skrankene i andre enden av terminalen. Her pleier jeg normalt å ta ut BP på automatene, men etter å ha sjekket inn på nett, klarte jeg å trykke på noen greier i en BA-app på iPhone'n, og vips hadde jeg BP i form av en bildefil eller noe sånt. Og har man først fått BP på en eller anne måte hos BA, så kan man glemme å få det på noen annen måte - ja, bortsett fra å evt. spørre i en skranke, da

.
Jeg stlte meg så opp i køen for de vaskede, samt de med fargede kort, og var da nummer to i køen. Ble etterhvert vinket fram til en lite pratsom dame. La pass, BA-kort og iPhone på disken, men hun var mest interresert i passet. Uten å ha sagt et eneste ord, kom det plutselig ut bagasjetagger som det stof
LHR og
LAX på, og jeg fikk etterhvert tilbake passet, med bagasjekvittering bakpå, og et spørsmål om jeg hadde BP for begge flightene, noe jeg bekreftet, og vips så var jeg sjekket inn. Hva skjedde med spørsmål om jeg hadde pakket den selv og sånt?

.
Anyway. Security gikk greit. Det peip på meg, men siden den litt eldre danske kontrolløren tuydeligvis ikke hadde lyst til å ta på meg, fikk jeg prøve en gang til, og da pep det ikke. Fikk samlet tingene mine, fikk noen dollar ut av en minibank, og så opp i loungen for litt fruktsalat og Pepsi, og ble sittende der til boarding ble ropt opp.