View Single Post
Old 17-01-2011, 12:04   #12
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Default Re: SAS' brug af crew på IC

Quote:
Originally Posted by TOS_EBG View Post
Det var faktisk noe av det første som slo meg da jeg leste den første posten, jeg ville mistet all preferanse for IC med SAS fra CPH om det ble et "all-danish crew". Scandinavian er faktisk dansk, svensk og norsk - og om det blir bare dansk kan kan da jeg like godt taes vare på av Thaier, Singapore girls eller andre.

Ellers så produserer vel de norske CC ganske heftig dagen før og ender opp CPH, og er etter det jeg har hørt billigere en DK CC, men dyrere en SE CC.
Det foregår jo allerede på Europa-ruter at de enkelte lande producerer det selv. Så du vil altså ikke bruge SAS i Europa via ARN eller CPH heller?

Det er rigtigt at de norske cabin-crew producerer dagen før IC og det er vel heller ikke der det er dyrest for SAS at have disse særordninger. Men at sende norske/svenske piloter på hotel i CPH i 5 dage med diæter m.v. for at sidde standby er i min verden ikke logisk når man har danskere, der kan sidde standby hjemme uden disse omkostninger og være fremme på 60 min.

Når man så starter IC op fra OSL, så er det vel også passende at OSL-baserede CA'er producerer tilsvarende mindre fra andre baser - alternativt ville de øvrige baser jo også skulle have en del af OSL-produktionen. Noget der som sagt i min verden ville være tåbeligt.

Last edited by FlyHi; 17-01-2011 at 12:09.
FlyHi is offline   Reply With Quote