View Single Post
Old 17-01-2011, 10:33   #6
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
Default Re: Lufthansa forsøker å stanse Emirates i Tyskland

Dessverre er det rett og slett falsk som det ble skrivet/sitert pa Hangar.

Emirates har per idag en visst antall ukenlige frekvenser mellom Dubai og Tyskland som de kan fly. Disse frekvenser er ikke knytted mot spesielle flyplasser, tvert imot, Emirates kan fritt velge hvor de vil flyr til.

Det hva Tyskland og Dubai har satt er den ramme med en visst antall frekvenser. Ergo må de kytte en sted dersom de vil fly til Berlin. Men de har rett å fly til Berlin, og dersom de spører som slots vil de få disse. Slot Coordination skjer nemelig ikke i politiken, mens via Slot Coordinator, og dette er Claus Ulrich, en absolut uavhengig person, som har full respekt av alle marked-aktører.

Emirates derimot vil ha forandred denne traffikavtale som eksisterer og ha flere frekvenser. Dette er en annen sko. Her kommer nemelig ikke bare Lufthansa med inne, men alle designated carriers. For tida har vi to av disse, nemelig Lufthansa og Air Berlin.

En forandring i disse traffikavtaler krever at begge sider, Tyskland og Dubai, har vilje å forandre dette. Rett nå utnytter de tyske selskaper ikke de kapasiteter (frekvenser og antall seter) som rammeverked tilstår dem. Derfor er det bare logisk at de ikke har lyst at det blir gjord en ny avtale som forskyver balansen enda mere til favør av Emirates...
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote