Quote:
Originally Posted by Hickok
Hvordan kan du si at E195 er klaustrofobisk? Hadde du snakket om CRJ, så skulle jeg kanskje vært enig, men ikke med E195. Tvert i mot synes jeg det er god komfort i disse flyene, i hvert fall i LH konfigurasjon.
|
Quote:
Originally Posted by Trety
Skjønner heller ikke helt det argumentet med klaustrofobisk kabin, selv om jeg debuterer som passasjer i en Embraer først til sommeren. For selv om A32X og 737 i og for seg er større i kabinen så blir dette brukt opp av 6 kontra 4 seter i bredden. Har flydd liten maskin som f.eks. Do328 uten at den føles mer klaustrofobisk enn 737 gjør.
|
Muligens tok jeg litt hardt i når jeg å kalte Embraer klaustrofobisk, men Embraer er jo tross alt et regionalfly. Det er lavt under taket, og det gir en mye trangere følelse enn når man sitter i en airbus.
Embraer er overhodet ikke ille til å være et regionalfly, det er tverrt imot noe av det bedre, men det er jo likevel et regionalfly med liten kabin i forhold til de større flytypene.
Selvfølgelig har den sine fordeler, blant annet at man er garantert plass ved enten vindu eller midtgang.