11. desember 2010, kl. 14:40:
LOT Polish Airlines, operert av Eurolot
LO3855 Warszawa (
WAW)–Wroclaw (
WRO)
Economy (én klasse om bord)
ATR 72-200
Jeg fikk utskrevet ombordstigningskort i gaten og rakk et kvarters tid i Ballada-loungen. Ti dager etter mitt besøk på flyplassen åpnet
LOT Business Lounge, og jeg håper den er bedre enn den jeg besøkte – denne manglet vinduer og var ganske overfylt.
Vi ble ikke overraskende busset ut til flyet, dessverre måtte vi vente i til sammen en time i bussen og flyet før vi var klare for avgang.
Jeg har med årene blitt godt kjent med Eurolots
ATR 72-maskiner – og denne avgangen ble operert med SP-LFH, en 1996-modell jeg med dette har hatt tre turer med.
Maskinen ble for øvrig satt på bakken i sommer og har fått nye paneler og mer behagelig lyssetting.
Det er ingen klasseinndeling på polske innenriksruter, og det serveres kun en sjokolade, sammen med jus, kaffe, te og vann om bord.
Med Business-billett kan man velge de beste setene i
ATR-maskinene, som er på de bakerste radene.
ATR 72 har bare én inngangsdør, lokalisert bakerst og det er også her det bråker minst.
Distansen mellom Warszawa og Wroclaw er 306 kilometer og flytiden ble beregnet til 50 minutter. Jeg har fløyet Eurolots
ATR 72 en rekke ganger mellom Frankfurt og Wroclaw, og jeg må si at Eurolot og
ATR 72 må være noe av det kjipeste som flyr rundt i Europa. Dårlig komfort, mye bråk og polsk service. Samtidig er det noe sjarmerende over det hele – og jeg kommer nok til å huske de mange turene med en viss fascinasjon.
Ved ankomst i Wroclaw føltes det ut som jeg hadde vært med på en langdistanseflyvning i Economy Class – passe trøtt og lei av å være på reise. Bonusopptjeningen tilsvarte også low economy-opptjening for langdistanse, 1200 poeng.