View Single Post
Old 15-01-2011, 01:39   #22
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Kjos ber en bønn for SAS

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Men når du ser å rutetilbudet (point to point på tunge ruter mot 'komplett' rutetilbud) skjønner jeg egentlig ikke hvordan du kan se 'skumming av fløten' som noe positivt, annet enn på bunnlinjen tilø LCC'en. Distrikts-Norge (og andre for den del) har fått et dårligere tilbud etter at BU ble borte som hovedkonkurrent innenlands. Spør f.eks. militutten som må hente kofferten sin etter sin flight fra Bardufoss før han skal videre til Sogndal ...
Nå tilbyr også DY gjennomgående innsjekk til egne destinasjoner, men jeg ser poenget ditt. Det er som nevnt både fordeler & ulemper. Ulempen er mindre enkel reise for endel reisende, men fordelen er at mange nå kan reiser til lavere priser. Alternativet er da at alle skal betale høyere priser for at noen skal få en enklere flyreise. Kanskje er det riktig, men kanskje er det ikke riktig. Jeg vet ikke. Jeg mener at det er behov for begge deler. Det jeg reagerer på er bruken av "fløteskumming", for jeg er nokså sikker på at f.eks. SAS ville trukket seg fra ruter og ordninger som de ikke totalt sett tjener penger på.
TOS is offline   Reply With Quote