.....jeg steller til daglig med å kombinere informasjon fra forskjellige kilder...og ut av det skape nyttig informasjon....i lang tid har jeg gjort dette med forskningsdata både Kreft og HIV/AIDS....de siste dager har det vært 2 tråder på forumet som har inspirert en BI Nerd (Business Intelligence that is):
Første kilde tråd (rådata) er tråden om det rene bord, bordet der
SAS vant omtrent allt innen markedsføring, vel fortjent, ingen tvil om det....
Den andre kilde tråden (rådata) er tråden som omhandler Norwegians vekst, at DY vokser mest i Europa (det må vel bli litt kroner av det ?) også uten tvil vel fortjent.....
Så når vi kombinerer denne informasjonen kan det synes som at den som vant allt i Markedsføringen - tapte i vekst....
Og den som tapte i Markedsføringen - vant i vekst....
Dette kan helt sikkert forklares av dyktige markedsførere - om de bare hadde kunnet kommunisere med kundene og den ansatte som jobber med kundene...