View Single Post
Old 13-01-2011, 12:38   #10
Polaris
Free Luigi

Default Re: Forbud mot reklame for flyreiser

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
Det er dessverre ikke annet å forvente fra FIVH, de er og blir en gjeng medieklovner. Litt synd, fordi de hadde kunnet bidra til positiv oppmerksomhet rundt miljøsaken. Nå gjør de bare skade, og i grunn ikke mye annet.
Det er egentlig et merkelig paradoks. I mine yngre dager var jeg svært ivrig og "naivt enig" med mange miljøvernsorganisasjoner - slukte alt rått. Men etterhvert som universitetsutdannelse har gitt meg et nytt perspektiv innen akkurat miljøproblematikken så innser jeg at det er utrolig lite kompetanse i miljøvernsorganisasjonene (og for så vidt politikken også). Kompetansen sitter i bedriftene, som enkelt snurrer både miljøvernsorganisasjoner og politikken rundt lillefingeren, hehe

Synd siden de har potensiale til å - som du sier - fremme miljøsaken på en positiv måte. (Noe som PS ikke gjelder natur og ungdom, som må være den absolutt minst kunnskapsrike, og mest "stor i kjeften, men grunn i dybden"-organisasjonen i Norge, hehe).

Og ja, dette blir selvfølgelig for dumt. Stopp nå heller reklame for leketøy for barn fra Kina, bilreklamer og liknende. Fly har som tidligere diskutert i en tråd her inne, minimalt med verdens netto co2-forurensing å gjøre.
Polaris is offline   Reply With Quote