View Single Post
Old 11-01-2011, 23:13   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,723
Default Re: AA oppgradering hos partnere

BAs tilbud i business nå bookes i "J", eks. NOK 11.000 t/r OSL-BOS. Men om det er god bruk av 35.000 mil å oppgradere LHR-BOS til F er vel en smakssak. Rettet - blingset på bk klasse, det bookes i "I" og kan ikke oppgraderes.

Y+-salget til BA bookes i "T". OSL-BOS i "W", dvs. flex Y+ koster 17.000, så jeg vil si det er dårlig butikk å kjøpe det og oppgradere til bussiness da. OSL-BOS i flex Y (B) koster 14.000. Bildet blir nok noe annerledes med midtuke/kort tid til avreise, men det ser generelt ut som man kommer billigere unna ved å kjøpe (semi)en restricted billett enn fullfar+upgrade. Dette gir hvertfall en pekepinne på TATL-flygingene.

Regner også med at det må være ledig award-sete i neste klasse for å kunne oppgradere, og det er det veldig tynt med i C på TATL tett opp til avreise. Normalen hos BA er at man må ha en viss pris på Eco for å kunne oppgradere, men alle Y+/C kan oppgraderes, så det er en bedre deal på den siden av OW-gjerdet.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 11-01-2011 at 23:28.
Discus is offline   Reply With Quote