BAs tilbud i business nå bookes i "J", eks. NOK 11.000 t/r OSL-BOS. Men om det er god bruk av 35.000 mil å oppgradere LHR-BOS til F er vel en smakssak. Rettet - blingset på bk klasse, det bookes i "I" og kan ikke oppgraderes.
Y+-salget til BA bookes i "T".
OSL-
BOS i "W", dvs. flex Y+ koster 17.000, så jeg vil si det er dårlig butikk å kjøpe det og oppgradere til bussiness da.
OSL-
BOS i flex Y (B) koster 14.000. Bildet blir nok noe annerledes med midtuke/kort tid til avreise, men det ser generelt ut som man kommer billigere unna ved å kjøpe (semi)en restricted billett enn fullfar+upgrade. Dette gir hvertfall en pekepinne på TATL-flygingene.
Regner også med at det må være ledig award-sete i neste klasse for å kunne oppgradere, og det er det veldig tynt med i C på TATL tett opp til avreise. Normalen hos BA er at man må ha en viss pris på Eco for å kunne oppgradere, men alle Y+/C kan oppgraderes, så det er en bedre deal på den siden av OW-gjerdet.