Re: Russisk passasjerfly eksploderte
Må nok si meg enig i Blubirds vinkling. Til Blackhawk og Tertit54 vil jeg si at dere er historieløse. Rett nok har Tu154 hatt en del ulykker, men hvis en sammenligner med Boeing 737-200 så er bare 7,3% av Tu154-flåten karakterisert som "hull-loss occurrences" mot 9,6% av B732. Hvis en skulle følge dere 2s tankebane så skulle ikke da allerede alle 737-200 blitt satt på bakken i august 1985 etter British Airtours flight 28M? Denne ulykken avdekket en viktig feil og viste et klassisk tilfelle å lære av: Hvordan ikke "vedlikeholde combustor cans" på en Pratt & Whitney JT8D.
For rettferdighetens skyld bør det også nevnes at flere av Tu154-ulykkene kan knyttes til terroranslag (bl.a. Sibirs Tu154 B-2 som gikk 24. august 2004 hvor rester etter RDX ble påvist i restene).
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
|