Hei hola hopp! For det første, godt nytt år til alle sammen.
Jeg og 2 kompiser driver akkurat nå med å planlegge årets tur til USA. Reiseruten ser ut som å bli kun California og Las Vegas, muligens en tur innom Arizona. Som den mest bereiste og som har vært flest ganger i USA av oss 3, har jeg fått oppgaven med å planlegge turen.
Avreise ser ut til å bli mandag 09.mai og retur blir mandag 23.mai. Billetter er ikke bestilt enda, men det ser ut som jeg går for British Airways da BA akkurat nå har salg. Reiseruten ser ut til å bli
OSL-
SFO //
LAX -
OSL. 14 853 norske riksdaler skal BA ha for alle 3, så det blir 4951,- per hode (ei veldig fin pris).
Har planer om å ha leiebil iløpet av hele oppholdet. Planen er å være 3 dager i San Francisco før vi setter kursen til Sin City for 3-4 dager og avslutter ferien i LA-området. Det blir ganske mye kjøring, men dette er noe vi har tatt i betrakning.
Nå har jeg vært i USA utallige ganger, men dette var i Østkysten. Og jeg var nå senest i California høsten 09, men dette var med familien. Denne gang blir det et rent guttetur. Så da lurer jeg på følgende;
1) Hvilken leiebilselskap bør vi leie ifra? Det blir meg og en kompis til, vi er over 25 år, så jeg regner med at det ikke blir noen tilleggsavgift for ung sjåfør?
2) I SF og Vegas blir det nok hotellbooking i forveien, men til SoCal har vi tenkt å bare ta oss inn på hotell på sparken. Er det dyrere å booke noen dager før eller bør jeg bestille lenge på forhånd for å en decent pris?
Nå kommer jeg ikke på mer, men muligens senere. Hvordan høres dette ut? Tips og innspill takker jeg på forhånd.