View Single Post
Old 03-01-2011, 07:19   #8
LN-MEH
ScanFlyer Molded

LN-MEH's Avatar

Default Re: Spotterforhold på TOS

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Inne i terminalen er det lite til ingen ting. Det er et punkt ved en port, nært rideskolen, som det tidligere gikk an å ta bilder mot sør fra, men om dette også har blitt påvirket av flyttingen på gjerdet tør jeg ikke si noe om. Stedet ved rideskolen tar 5 minutter med bil, går ikke buss, og tar minst 30 minutter én vei å gå til fra terminalen.
Evt komme på besøk til meg med 300mm zoomlinse
Det går an å spotte inne fra terminalen også, jeg ser stadig noen som gjør det både med og uten kamera.
Punktet ved porten du nevner må jo være den nær NAF sin glattkjøringsbane? Borte ved rideskolen er det ikke så lett å få til bilder sørover, men du har jo en 300 mm Polaris...
Det går da buss så holder bort langs Ringveien som den heter. For å ta buss fra flyterminalen må man riktignok bytte buss borte ved bussterminalen i Giæverbukta. Det vet til og med jeg som bare tar buss en gang hvert tredje skuddår omtrent.

Quote:
Originally Posted by LN-DAG View Post
For å si det litt humoristisk så er TOS best egnet for "Airliner contrails"
Å ja, det er mye flott å se høyt oppå himmelen, skulle hatt meg en sånn 300 mm linse jeg også. Synd at Tromsøhaugen er borte ja, savner den allerede...
Ønsker dere velkommen nordover og happy spotting!