Vaaren 1990 byttet jeg jobb paa Fornebu og startet som intrsuktoer i Resaid (
SAS sitt Reservasjon System) og Tariffer. Paa en eller annen maate ender jeg ofte med aa tenke "outside the box" og "Special Meal" bestilling var rimelig fjernt for de fleste av mine elever. Paa denne tiden fikk elevene lunsj hver dag mens de var pa kurs, og som en avsluttning paa de 14 dagene de hadde vaert paa kurs, fant jeg paa at hvorfor ikke servere de forskjellige Special Meals
SAS tilboed -
SAS Service Partner laa jo vegg i vegg med skolen, og de stilte opp med et Business Class Maaltid slik de ble servert fra Oslo til Newark - med de forskjellige spesial maaltidene (Hindu vegetarian er fremdeles min favoritt
Denne fredagen snedde kraftig noe skapte en fin steming i atriumet mellom Hangaren og Administrasjonsbygget hvor vi satt og spiste. 767'en som skulle operere SK907 denne dagen hadde en snag saa den stod i hangaren over oss, og for aa spare tid bestemte trafikk avdelingen seg for aa busse passasjerene til hangaren og ta ombordstigningen der. Maskinen ble dyttet ut og utenfor hangaren var nettopp den "standen" Brathen hadde brukt for sine 767, saa ingen tenkte at det burde by pa noen problemer aa starte motorene og taxe derifra.....
Rett under satt vi og noet vaar lunsj - da vi foerst saa en enorm snebyge - det er noe troekk i 767 motorene

Plutselig kom det er gisp fra elevene - for midt oppe i snefoeyka kom det Mercedes Kassevogn flyvende....Mercedes kan gjoere mye med biler paa veien....men de flyr rimelig daarlig saa denne MB 307 Flighten endte 4 etasjer nedenfor paa taket av 2 biler som var parkert......at Mercedesen tilhoerte
SAS sitt Industrivern - gorde jo bare historien bedre....den hadde statt parkert utenfor hangaren, heldigvis uten noen i bilen.....den floey 10 meter paa tarmac over et meterhoeyt gjerde og ned 10-15 meter....hvor det ogsaa heldigvis ikke var noen mennesker...bare en flat Fiesta og Renault 5......denne som hadde hatt en iPhone dengang