De gamle taggene er nevnt, og det eldre paret som skulle til Alta var naturlig nok ikke så vel bevandret i IATA-koder. Så da den mannlige passasjeren bekymret spurte personen i skranken om han var sikker på om bagasjen ville gå til rett sted, dyttet fruen beskjemmet borti mannen sin. . 'Men Alf, ikke vær så mistenksom. De setter jo til og med navnet ditt på kofferten!'
Ikke alle var sikre på hvor de skulle sjekke inn, og ikke alle kommuniserer likt, så min kollega som satt på skranken ved siden av meg, fant sin egen løsniing. En eldre dame som kom seg fremst i køen, spurte bekymret: - 'E Dætte Ævenes'? hvorpå min kollega høflig svarte at nei, dette er Fornebu og vinket frem nestemann i køen.
Ellers takler ikke alle stress like bra - som f.eks. Swissair-steward'en som hadde forsovet seg og kom til gate'n i siste liten. Vi visste selvfølgelig at han var på vei, og bare ba ham stresse ned og gå ombord. Logisk nok antok jeg at han ville finne veien til riktig fly - men fyren raste ombord i maskinen som sto nærmest. En
SAS DC-9 med store fine Janne-striper ....... ;colgate: