View Single Post
Old 26-12-2010, 02:12   #17
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: OSL-CPH-OSL 17NOV10 Inkl A343

Quote:
Originally Posted by TripleSevenLover View Post
Men, gikk det virkelig så fort opp? 340 er jo kjent for å klatre bra tregt, eller hva FBU 4EVER?
Det er førstens når take off-vekten passerer 210-215 tonn at climb performance begynner å minske radikalt på en 340. Vi opererer som regel med vekter på mellom 240-260 tonn på reutenettet. På en times tur med 60% belegg, så vil climb rate på en 340 lett komme opp i over 4000 fot i minuttet.

LN-KRF, fin rapport, men prøv denne lakmustesten: "å" på norsk heter "to" på engelsk, "og" på norsk heter "and" på engelsk. Bytt til engelsk i trip report'en, så ser du at det noe som ikke lyder riktig. "Å" brukes kun ved infinitiv, "og" er kun konjunksjon (bindeord).
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote