View Single Post
Old 25-12-2010, 22:37   #16
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Ute i siste liten — servicenivået før og nå

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Klart det har blitt betraktelig billigere, dersom man kjoeper billetter I god tid foer avreise, kommer man seg tur retur for en tusenlapp.

7-8000 var fullpris, en minipris laa paa ca. 3000 og vi shakier ikke 7-8 aar, silk var prisene lenge foer Norwegian kom paa

Klart det var forkjoep, men forkjoep var noe man var mer vant med foer. .

Vi hadde lounger I Bergen og Stavanger, hele gjengen paa Fornebu som var min hjemmeflyplass fra 93-98 tok skikkelig vare paa deg. Man hadde glitrende service fra ansatte som var stolte av jobben sin.

I min bok har alt som har med flyreiser aa gjoere blitt mye verre, kun en ting har blitt bedre og det er prisene
Prisene var usedvanlig høye veldig lenge og helt til DY og dets like kom på banen som seriøse utfordrere. BU og SK konkurrerte nok i mindre grad på pris og i større grad på å kapre en som kunde og "låse" kunden inne i sitt bonusprogram. Det ble ikke noe fres på prissiden av slik konkurranse, men det ble nok endel fordeler for medlemmer av bonusprogrammene.

For slike som deg, Tommy, som reiser betrakelig mye mer enn folk flest har det nok ganske sikkert blitt verre å fly. For resten av oss er jeg ikke sikker på om ulempene er større enn fordelene. Jeg så vel innsiden av lounger i maks 1-2 år som gullkunde hos KLM (brukte BU-loungen på OSL en del). Mye av ulempen for en vanlig reisende er alt styret med sikkerhetskontroll og restriksjoner i den dimensjonen, og det har lite med konkurransen (og effekten av denne) å gjøre.

Last edited by TOS; 25-12-2010 at 22:51.
TOS is offline   Reply With Quote