View Single Post
Old 15-12-2010, 11:37   #14
PeopleExpress
ScanFlyer Blue

PeopleExpress's Avatar

Default Re: SAS danker ut Norwegian igjen

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
Ja, det der skjønner jeg enda mindre av, da blir jo den lille differansen mellom NAX og SAS borte..

Men nå skal vi ikke skjønne alt her i verden!
SAS gjør jo ikke dette for å være snill, de gjør det rett og slett for at de ønsker å tiltrekke seg en bestemt gruppe passasjerer. Men på innenriks er det veldig vanskelig for SAS å differensiere seg, og derfor serverer de kaffe og frokost på innenriksflyene til alle passasjerer. For meg som flyr nesten bare fullpris, er det en medvirkende faktor når jeg kjøper billetten min.

Utenlands er dette mye enklere, for der er det vanlig å dele kabinen inn i flere klasser. På økonomiklasse der kjøper du deg en flybillett og flyseslkapet flyr deg dit du skal. SAS skiller seg nesten ikke fra Norwegian her. Riktignok er bagasjen fortsatt gratis. På fullpris kommer forskjellen mer tydlig frem, siden det er disse passasjererene som legger penger igjen i kassa til selskapet. Derfor er det viktig å yte god service for å nettopp tiltrekke seg disse passasjerene.

Så kan du jo spørre om hvorfor SAS ikke innfører Økonomi Ekstra innenlands, det vil ikke jeg mene så mye om, men jeg peker på at Braathens SAFE prøvde nettopp det. Det tror jeg aldri ble noen suksess.
PeopleExpress is offline   Reply With Quote