Re: SAS danker ut Norwegian igjen
Nå har ikke jeg sett denne undersøkelsen eller annet enn det som står i artikkelen. Det er vel ikke så overraskende, men jeg lurer jo litt på hva spørsmålet er når DY kommer ut som 3. plass i forhold til det foretrukne flyselskapet på norsk innenriks... WF kan vel neppe være spesielt stor på forretningstrafikk i absolutte volumer, men om spørsmålet er hva kundene synes om de ulike selskapene de har reist med så er det en annen sak. Da er det imidlertid ikke et svar som sier noe om hva som er det mest foretrukne selskap som sådan, men er et svar betinget på hvem som reiser med hva. Det er en viss forskjell. Det gir vel i så fall et bilde av hvor fornøyde folk som reiser med de ulike selskapene er.
Selv ville jeg nok holdt en knapp på SK om alt annet var likt (men nå er det sjelden det). For reiser innenlands er det avgangstidpunkt og reisetid som er vesentlig. Av og til passer det da best med DY og andre ganger best med SK. Hva jeg ville svart på spørreundersøkelsen er imidlertid avhengig av formuleringen på spørsmålene.
Last edited by TOS; 15-12-2010 at 11:19.
|