CX785 - B747-400
Avgang 10:05
Flytid: 4 t 30 min.
Sete: 81A
Etter å ha besøkt to lounger så var vi klare for å komme oss ombord på flyet til Denpasar. Boarding startet startet rundt 30 minutter før oppsatt avgangstid og det var bare å huske å ta første til venstre.
Deretter opp en trapp.
Døren inn til cockpit stod oppe mens vi boardet, så da var det bare å knipse mens man hadde muligheten.
Dette er sete 81A. Herringbone-setene til CX blir ofte kalt "likkisteseter", pga de høye skilleveggene som er mellom setene. Fint å ha disse skilleveggene hvis man reiser alene, men reiser man sammen med noen så blir det faktisk litt ensomt å sitte der. Foretrekker heller f.eks. BA sitt oppsett i C hvor man har en skillevegg som kan heves og senkes etter eget ønske.
Men for all del, setene var gode og det samme var champagnen.
Menyen ble delt ut mens vi ventet på "boarding completed". Varme kluter fikk man også.
Her er menyen for flight CX785:
Kom oss avgårde på rutetid og da setebeltelyset ble slukket var det ny runde med drikke, samt servering av lune nøtter. Tok litt mer champis.
Flott AVOD-system hos CX. Dette tilbys i alle klasser. Skjermen var stor og klar, i tillegg til at man også hadde en fargeskjerm i håndkontrollen som også viste fly-fakta (tid til destinasjon osv..).
Hodetelefoner i hvert sete.
Noen bilder fra CX sitt AVOD-system som de kaller for Studio CX.
Andebryst til forrett
Fisk til hovedrett
Litt ost og kjeks
En kake var det også plass til
Et snikbilde over kanten av veggen min
En deilig og avslappende flight. Landet litt før rutetid og ble hentet av hotellet vårt (InterContinental Bali Resort). Mer fra hotellet i neste post.
CX fortsetter å levere varene, både på bakken og i lufta. Man blir alltid tiltalt med etternavn og de ansatte er alltid oppmerksomme og blide. Gledet meg allerede til neste flight da jeg gikk av flyet på Bali.