Etter et hektisk program på Taiwan, så var det på tide å sette kursen mot roligere omgivelser. Valget falt på Bali, Indonesia, og jakten på flybilletter var i gang. Til slutt endte man opp med Cathay Pacific som kunne fly oss i business fra Taipei til Denpasar via Hong Kong for ca 4000
NOK pr pers, noe som må sies å være en meget god pris. Billettene ble booket direkte på Cathay Pacifics nettsider. Reiseruten ble altså
TPE-
HKG-
DPS-
HKG-
TPE.
Undertegnede har sølvkort hos BA og denne reiseruten ga hele 320 TP av de 400 TP'ene man trenger for å fornye sølvkortet hos BA. Kona hadde noen flighter fra tidligere med BA, og med denne turen så fikk hun faktisk sølvkortet hun også.
Vi starter med første flight, nemlig
TPE-
HKG.
CX531 - A330-300
Avgang 20:20
Flytid: 1 t 30 min.
Sete: 14A
Vi ankom
TPE noen timer før avgang siden vi liker å ha god tid, i tillegg til at lounge måtte testes ut. Cathay Pacific flyr ut fra terminal 1 på
TPE. Innsjekk var enkelt og greit og området var godt bemannet med CX-personell.
Mange flighter til Hong Kong. Faktisk også direkte til Bali, men å fly direkte er ikke like morsomt som å fly via via...
Fant enkelt fram til CX sin lounge. Ble hilst velkommen av denne CX-ansatte som var veldig ordknapp. Men hun smilte i det minste pent.
Sittegrupper og PC'er til disposisjon.
CX har "Noodle Bar" i de større loungene sine rundt om i verden. Her får man laget diverse retter på bestilling. Bl.a. har de det samme konseptet i loungen på
LHR T3.
Ellers var det litt av hvert å velge mellom av mat og drikke.
Etter å ha spist og drukket litt, så var det på tide å sette kursen mot gate B8 som vårt fly skulle gå fra. Oversiktlig og ryddig gate med dedikerte inngangspartier for ulike kabinklasser.
Vi kom ombord som en av de første. Cathay Pacific har flere versjoner av sin A330-300. Vår versjon brukes på regionale ruter, dvs at man ikke har installert Herringbone-setene i biz. Setene var brede og behagelige for en så kort tur.
Champagne og meny ble servert/presentert mens boarding pågikk.
Diverse hudpleieprodukter til bruk på toalettet i biz ombord.
Boarding completed og man kom seg avgårde på rutetid.
Serveringen startet kort tid etter at setebeltelyset ble slukket. Man må jo stå på når flighten bare var på 1,5 time. En morsom sak som skjedde var at dagens "Flight Service Director" kom gjennom kabinen og hilste på utvalgte pax. Hun kom først bort til meg i 14A og jeg ble ønsket ekstra velkommen ombord og fikk vite at det var en glede for henne å ønske meg først velkommen. Tror muligens OW-statusen slo inn på noen papirer hos dem der. Takket for hilsenen og gjorde meg klar til mat.
Man kunne velge mellom to hovedretter, en fisk og en biff. Valgte den siste og det smakte helt utmerket. Duken ble lagt på bordet og brett med forrett og dessert ble servert. Deretter kom trallen med hovedretten og man kunne få se på maten før man tok valget.
Personalet kom også gjennom flere ganger i løpet av denne korte flighten for å by på mer drikke.
Landet i 23-tiden i
HKG og man tok inn på Marriott SkyCity for en natts søvn, før man skulle videre til
DPS dagen etter. Mer om den flighten og oppholdet på Bali senere.
Ingen tvil om at CX leverte varene på denne korte flighten. Mat, service og punktlighet var tipp topp!