Takk for en fin rapport. Synd opplevelsene i Y ikke var bedre. Jeg fløy selv SK 909 og SK 904 i november, og tar meg den frihet til å dele noen av mine erfaringer her: Jeg hadde gledet meg til å fly SK på IC, men det ble en stor skuffelse, spesielt
EWR-
ARN. Jeg kjenner meg igjen i mange av punktene som FlyHi nevner. Fikk faktisk akkurat den samme menyen på returen som du fikk, og den var rett og slett noe av det dårligste jeg har blitt servert om bord i et fly. At isbergsalat med én (1!) cherrytomat og litt revet tørr ost er en forrett, ja det synes jeg rett og slett er pinlig på vegne av
SAS, og kyllingen var ikke god. Men ostekaken var bra, det er jeg enig i. Det skal også sies at maten som var lastet i
CPH på vei til
EWR var langt bedre, der var faktisk hovedretten riktig så god. Vi ble riktignok servert kylling begge veier. Hvorfor gir ikke
SAS kundene mulighet til å velge mellom to ulike hovedretter som så mange andre?
IFE til
SAS er ganske så utdatert, og jeg reagerer på at det kan ta opptil én time fra du går om bord og til underholdningen starter. Resultatet blir at du sitter og oppdaterer og oppdaterer for å se når systemet er klart til å starte. I det minste burde crewet informert når systemet er klart, men de ga ingen informasjon om IFE what so ever.
Servicen vi opplevde var god på vei til
EWR, men til
ARN var den horribel. Ingen smil, mekanisk, og da jeg kom bak i galley ca 3 timer inn i flighten og etterlyste brus/vann fikk jeg noen sure blikk ettersom jeg kom og forstyrret de i en pause. Hele crewet som serverte Y hadde da pause, og de satte motvillig frem drikke (som de hadde glemt). Opplevde også å bli tråkket på av en flyvert da jeg strakk det ene beinet ut i midtgangen i løpet av natten, men fikk ingen beklagelse. Kanskje var det min feil som tok opp mer enn min tilmålte plass?
Alt i alt synes jeg
SAS leverte langt under pari på IC, og mitt inntrykk forsterkes i og med det ser ut som FlyHi opplevde det samme på sin flyvning. SK vil dessverre ikke bli valgt igjen så sant det finnes reelle alternativer.