View Single Post
Old 06-12-2010, 16:31   #4
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Default Re: Tripreport: CPH-EWR-CUN-EWR-CPH med CO og SK

3. leg: CUN-EWR Continental C-klasse - 737-900:

Hjemrejsen blev lidt anderledes end forventet, da der var dårligt vejr i EWR denne dag - hvilket betød store forsinkelser.

Vi skulle med første afgang mod EWR kl. 12.30 og allerede ved check-in fik vi besked på at vi var flyttet til næste afgang - planlagt 1t30m senere og at de forventede en 2 timers delay på den. CO ville have så mange fuldt betalende pax med den første afgang som muligt - hvilket jo bare er helt fair. Vi fik til gengæld plads på C-klasse allerede ved check-in, så det var da et lyspunkt

Da vi første var inde i terminalen fik vi besked på at vores fly fortsat ikke var lettet fra EWR og at de endnu ikke havde fået en afgangstid. Så udsat på ubestemt tid. Ganske god information fra handlingen undervejs.

Vi fandt hurtigt i loungen og fik wifi, så vi selv kunne følge med op flightstats.com og se hvornår flyet lettede fra EWR - det gav langt mere præcis information end den vanlige "more info at..." på tavlen.

Først kl. 20.45 blev det tid for afgang og da vi var blevet anbefalet at regne med et par timers ekstra transporttid til lufthavnen pga. COP16-topmødet, så fik vi sammenlagt 10 timers ventetid i CUN.

Ved boarding blev alle pisket som kvæg for at komme ombord i en fart. Også ombord skyndede purseren på folk, at de skulle skynde sig at sætte sig ned. Når man nu har lidt indsigt i branchen, så kan man jo godt regne ud at det enten er slot-tid eller crewet der er ved at gå ud på tid, der er årsagen til denne stress, men ikke på et eneste tidspunkt blev det fortalt i PA'en.

Det resulterede faktisk i at pax ikke tog det særligt seriøst og blot grinede lidt af at de skulle skynde sig efter at de har ventet i 6 timer. Tonen fra purseren var ikke særlig venlig - tværtimod faktisk meget kommanderende.

Da vi første var kommet i luften faldt der til gengæld lidt ro på - og ihvertfald på C fik vi rigtig god og venlig betjenening.

Sæderne på CO C-klasse er rigtig gode - og personligt elsker jeg 2-2 config istedet for frit midtersæde. Det bliver lidt mere luksuriøst.

Knytnævetesten bestået uden problemer:

Først var der predinner drinks, som for mit vedkommende bare var cola og vand

Umiddelbart efter predinner drink kom crewet rund og tog ordre på hvad vi ville spise og drikke. Vi havde valget mellem kylling med ricotta-fyldt tortellini eller en sandwich???. Sidstnævnte synes jeg er noget skrabet på C-klasse på en 4 timers flyvning.

Valget var let - Kylling og pasta samt den klassiske suppe.

Suppen var rigtig god, men jeg synes der manglede noget brød til. Jeg ved ikke om det ikke var lastet eller crewet havde glemt det, men der var da ihvertfald smør på bakken, der kunne indikere at det skulle have været der.

Kylling var god, men pastaen brød jeg mig ikke om.

Frisk frugt og samme chokoladekage som på IC til dessert. Frugten var god, men kagen var lige billig nok til C klasse efter min smag.

Serveringen foregik let og gnidningsfrit. Alle fik individuelt deres bakker og drikke - og ikke på noget tidspunkt blev trolleyen kørt ud. Det giver efter min mening en god og personlig betjening uden samlebånd-fornemmelse. At specielt det ene crewmedlem på C var yderst venlig, imødekommende og smilende trak også op på helhedsindtrykket.

Bakkerne blev ryddet af så snart man var færdig og man skulle altså ikke vente på at alle var klar.

Der blev ikke tilbudt kaffe/te seperat, men 3 gange undervejs kom crewet rundt for at tage individuelle ordrer på drikkevarer.

Grundet den store forsinkelse, så var directTV gratis for alle - både på C og Y

Konklusion:
CO på C er en helt anden oplevelse end på Y. Jeg synes faktisk produktet er helt fint. Der mangler lidt på maden, men den individuelle service, suppen og de gode stole trækker klart op. Det er ikke sidste gang jeg har fløjet CO på C.