Quote:
Originally Posted by BU662
@Boeing_fan.
Sikkert er det alltid ønskelig å ha den mest moderne flyflåte i sitt stall. Mens det koster dyrt og LH og alle andre selskaper står i beinhard konkurranse om kunder som minsker de profitter.
Har du 100 NOK, så må du velge hvilked flyblad du kjøper. Slik er det også med LH. De har ikke ubregenset med penger, så setter man prioriteter. Hos LH ble de satt slik:
+15 A380 som rent tilvekst
+20/40 748 som erstattning for sine -400er. De 20 opsjoner gjenspeiler rom for mulig vekst.
Så har man også åpne bestillinger for en del A32S, EMB, CS og A330 fly som spres i heile gruppen. All dette må finanseres.
|
Jeg har ikke sagt at LHs flåtsatsning ikke er riktig eller fornuftig. Lufthansa har gang på gang bevist at de vet hva de driver med, og det ser på vi kvartalsresultatene deres. Det sier jo seg selv at man ikke kan ha de nyeste og mest moderne effektive flyene hele tiden. Det er jo forsåvidt det samme med mobiltelefoner og datamskiner for den saks skyld. Man må helt klart priorietere hvilke fly man vil ha ut først, og LHs B744 er de minst lønnsome flyene, og derfor blir det jo selvsagt naturlig å få disse ut først. Men hvor leser du at LH har 20 opsjoner på de nye flyene?