View Single Post
Old 21-11-2010, 18:47   #16
BU662
critical mind

BU662's Avatar

Default Re: Lufthansa flåten

@Boeing_fan:

Selv om dette er litt off-topic: Det kan hjelpe dersom du forteller oss litt om deg, slik at det blir enklere å svare på dette du skriver. Jeg er ikke nødvendigvis interessert i ditt navn eller favorittfly, men det kan være en idè å forestille seg i "Medlemspresentasjon" og gir litt info om hvor gammelt du er og hvilked background du har (skole/utdanning/studie). Slik gir du (og andre) de medlemmer som svarer en enda bedre mulighet å gi deg en best mulig svar.

En muligens overtagelse av SK spiller indeed ingen rolle for LH sitt fremtidlige flåte. Nico Buchholz har en eget stab som planer for LH Mainline, LH Regional plus LH Cargo. Dette er et team av ca 20 fagfolk, som gjør disse vurderinger fra operasjonelle, flytekniske, finansielle og diverse andre faglige vurderinger.

Det er per idag ikke helt klart om Boeing kommer med en clean-sheet design som skål erstatte 777en eller om dette blir en opp-pusset versjon som 748. LH sine vurderinger omfatter iallefall alt hva er presentert fra produsentene, dette eksplisit omfatter produktstudier. Jeg for min del tror ikke at en 777-versjon (dagens eller fremtidlige) blir aktuelt som erstatter for A340-300. Dette er en direkte race mellom B787 og A350. Og de A340-600 flyr i minst 10 år til hos LH, så ingen nød å søke en erstatter nå

Når det angår tid-rammet, så har jeg antydet alrede i mitt siste posting litt om prioriteter.