Quote:
Originally Posted by BU662
A340/A330 flåten er relativ ung og man har ikke nød til erstatte disse med det første. Prioritæten har nå en utvidelse av langdistanse-flåten. Neste år kommer 4 stykk A380 pluss - forhåpenligvis - de første 748 som vil erstatte på sikt de 744. De første 7 stykker er alrede pekt ut som vil forlatte flåten først.
777 ble vurdert av LH, faktisk ble de med i denne Airline Group som ble konsultert av Boeing under utvikling. Dessverre ble det aldri en ordre på denne type i pax-segment, men en nesten-datterselskap flyr jo 777F  her nede (AeroLogic)
|
Boeing 777-200/300 er bruker vel mindre drivstoff enn A340-300/600. LH kunne vel også gått for en flåte av 763/764 og 772/773, men A330 er vel igjen mer effektiv enn 767.
Men jeg undres, hvor lenge kan Lufthansa operere en langdistanseflåte som er mindre effektiv en konkurentenes, uten at det vil svekke deres konkurranseevne?