Quote:
Originally Posted by Boeing_fan
Det stemmer jo forsåvidt at SK er mye dyrere en DY, det er en grunn til at SK taper markedsandeler.
Jeg ler fortsatt av det. Greit nok at de kanskje ønsker å øke prisene, men hvem er dum nok til å gå ut i media og si det?? Jeg kan nesten ikke skjønne at det går ann.
|
Nå har det vel ikke vært en bevisst tanke fra
SAS å gå ut i media og spå høyere priser. Dette er nok et typisk tilfelle hvor noen blir bedt om en kommentar til den generelle utviklingen, og så blir det satt grundig på spissen av desken.
Les hva Discus skriver i post 2: I enkelte markeder klarer SK godt å fylle flyene sine til høyere priser. Det er nemlig ikke om å gjøre å alltid ha de laveste prisene, når man skal tjene penger. Prisene må stå i forhold til markedets betalingsvillighet.
Dessuten er det ikke sant at SK alltid er dyrere enn DY på ferie- og fritidsreiser heller. Men dessverre er det et faktum at DY har gjort en god jobb med å få Ola Dunk til å tro det: Om jeg hadde hatt ei krone for hver gang jeg hører "Jeg sjekker aldri
SAS sine priser, for DY er jo billigst" - fulgt av måpende tryner når jeg smeller
SAS-prisen for den aktuelle strekningen i bordet