View Single Post
Old 08-11-2010, 02:33   #6
PSC TOS
ScanFlyer Silver

PSC TOS's Avatar

Default Re: Første klasse til ICN og PVG med LH og OZ

På veien var det ei dame som prøvde å spørre henne om noe, men hun svarte bare ”Sorry, I’m with these two”. Hun tok seg likevel tid til å svare da det bare var et kort spørsmål.

I gaten viste hun våre pass og boardingkort til sine kolleger, så slapp vi det også.

03 okt
ICN-PVG
OZ361 avg 0930, ank 1030 (én time tidsforskjell)
747-400 HL7421
Sete 2K

Må si at det var ei fantastisk flott passasjerbru ned til selve flyet.

Asiana har sin førsteklasse nede i snuten på sine 747. Ti seter fordelt på 4 på hver side ved vinduene og to på midten på rad nr 4. Sammenlignet med LH så var det mer moderne her, med seter som er litt på skrå inn mot veggen og et mer fancy underholdningssystem med større skjermer. Nå skal jo LH innføre 380-førsteklasse på sine andre fly etter hvert (mener jeg å ha lest), så da vil de nok vise hvem som er sjefen.

Når vi var kommet om bord så viste det seg at vi var de to eneste passasjerene i F! Så da var det fritt fram med å være så barnslig som mulig med å prøve ut alle seteinnstillinger og knipse bilder i tide og utide. Bare så synd at dette var en kort tur på kun to timer. Og det er attpåtil blokk-blokk.

Vi ble spurt om hva vi ville ha å drikke, pappa gikk for sin sedvanlige whisky mens jeg valgte sjampanje. ”Popp”, kunne jeg høre, der åpnet de en flaske kun for meg! Huff, man kan bli FOR godt vant til dette! Det kom også ei skål med forskjellige nøtter til. Jeg er glad i de fleste nøttetyper, bortsett fra peanøtter. Da jeg hadde spist opp alt, og kun peanøttene lå igjen, sa jeg til vertinna at hun bare kunne ta skåla da jeg ikke kom til å spise resten. Nevnte at jeg ikke likte peanøtter, bare sånn for å forklare hvorfor de ikke ble spist. I mitt sinn trodde jeg nøtter var noe man bare fikk én gang, til velkomstdrinken, men vertinna spurte om jeg ville ha ei skål til. Høflig takket jeg ja, og da hun kom med neste skål så var peanøttene plukket bort! Så utrolig bra!

Test bestått!

Som tidligere nevnt så virket det som en rolig morgen på ICN, så 2-3 minutter før avgangstid var vi pushet fra gaten og 0940 var vi i lufta.

Det tok en 6-7 minutter før fest setebelte-skiltet sluknet, og da var det bare å hoppe opp og ta bilder. Sorry om det blir for mange, men det er ikke hver dag man har en førsteklassekabin for seg selv under ei flygning.

Deretter kom menyen ganske raskt også.

Gikk for den vestlige forretten, Steamed King Prawn og deretter Black Rice Soup. Til hovedrett valgte jeg den koreanske, Bibimbap. Dette minnet jo veldig om retten Sam Bap som jo ikke var den største suksessen på LH mellom FRA og ICN, men ettersom jeg tross alt syns det er morsomt å prøve lokale retter og syns det er mest høflig ovenfor vertskapet pluss at jeg regnet med at koreanerne hadde mer peiling på denne enn tyskerne så valgte jeg den. Dessuten sto det jo også en bruksanvisning, ”How to enjoy Bibimbap”, så jeg tenkte at dette skulle gå bra!

Rett 1: forrett; reka;

Rett 2: suppa:

PSC TOS is offline   Reply With Quote