01 okt
FRA-
ICN
LH712 avg 1830, ank 1150
A340-600 DAIHE
Sete 2A
Etter ca 8-10 minutters kjøring var vi fremme ved denne store airbus’en.
Sjåføren fulgte oss opp og inn i flyet der vi ble ønsket velkommen.
På plass i setet ser vi ut på ”vår” bil som står der sammen med en av Porschene.
Lufthansa har 8 seter i F-klassen om bord på 340-en, to rader i en 1-2-1 konfigurasjon. Jeg har alltid vært glad i å sitte ved vinduet, så selv om vi var to sammen og det var to seter på midtseksjonen hadde jeg plassert meg på vindusplass og pappa på den andre siden av gangen.
Purseren kom og presenterte seg selv og vi fikk vår velkomstdrink og nøtter. Jeg valgte å fortsette med sjampisen.
Knyttnevetesten ble bestått her!
Av de 8 setene var 7 opptatt, så det så ut som at pappa ikke kom til å få noen ved siden av seg. Men like før avgang ble det hentet fram en fra de bakre kabiner og plassert på det siste ledige setet. Uten at det gjorde noe som helst.
Uvisst hvilken grunn pushet vi ca 15-20 minutter etter avgangstid, men med påfyll av drikke så gjorde heller ikke det oss noe.
Taksingen tok ikke lange tida og vi var i lufta ca klokka 1900.
Etter ca en halvtime startet serveringa, men før dette måtte jeg jo teste setet litt.
Kit, tøfler og pysjamas hadde vi også fått.
Savnet lypsyl, men ellers var innholdet bra. PS. Kit-bildene er tatt hjemme.
Menyene ble utdelt og da var det bare å velge å vrake i kulinariske herligheter mens vi passerte grensa til Polen i 35000 fots høyde.
Rett nr 1: Snack; laks:
Sjekker utvalget av underholdninga mens jeg venter på neste rett. Syns det er vanskelig å følge med på seriøse filmer når man samtidig spiser og får servert rett etter rett, så jeg valgte kun å se noen episoder av diverse TV-serier, blant annet 30 Rock.
Rett nr 2: forrett; Kaviar:
Dette smakte fantastisk godt!
Smøret var lekkert preget av ”First Class”, men det kommer ikke så godt frem på bildet da det var begynt å smelte. Noe som jo er en bra ting, for da ble det ikke så vanskelig å smøre utover!