View Single Post
Old 06-11-2010, 00:18   #9
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Re: OSL-SIN SAS/Thai i Business.

Her kommer vi igjen inn på forskjeller mellom SAS og Thai.

Mine opplevelser er:

- Hverken TG eller SK tiltalte noen gang med navn de siste gangene jeg har flydd med dem.
- Thai på langdistansene er værre enn Thai på mellomdistanser. Har hatt horrible erfaringer med TG på langdistanser. Noe som gjør at jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal fly TG langdistanse igjen.
- Maten hos SAS er mange ganger bedre enn TG sin. Har vært veldig godt fornøyd med SK sin buffet-style frokost. Den hønsesleppsrøyrsla jeg har fått ombord på SK har vært helt fin den! Eneste minuset er at baconet er mer kokt enn stekt, og jeg liker sprøstekt bacon.
- Crew er alfa og omega. Det gjelder vel alle flyselskaper, og det er vel den viktigste faktoren i forhold til hvordan vi som passasjerer opplever flyturen. Har hatt en del tilfeller hos TG hvor jeg føler at crewets engelskkunnskaper er så dårlige at de ikke forstår hva jeg spør om.

Forøvrig er min erfaring med SQ at servicen hos dem var meget bra. Maten litt skuffende, men drikkevarene ombord og loungene deres utmerkede. Men tar man i betraktning at SQ sine billetter er ca dobbel så høye som SK/TG sine og den pengesummen synes jeg ikke rettferdiggjør forholdet i servicenivået.

Men skulle jeg ta ut en billett på bonus, ville jeg nok klart foretrukket SQ om det var tilgjengelig!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote