Quote:
Originally Posted by Discus
Gjelder noen selskaper - hos BA, KL (og sikkert flere) står det at fuel-tillegget ikke refunderes dersom billetten ikke er refunderbar.
|
Noget som jo netop understreger at det reelt er en del af billetprisen.
I tilfældet med
SAS børnetilbud (som forøvrigt kan ses
her) vil jeg klart mene det er misvidende markedsføring. Specielt taget i betragtning, at når man vil bestille en bonusbillet til samme strækning, hvor
SAS også reklamerer med at man kun betaler skatter/afgifter, så opkræves der ikke fuelsurcharge. Noget der igen understreger at fuel-surcharge en del af billetprisen.
Når man tager i betragtning, hvor meget forbrugermyndighederne går op i at priser skal være gennemskuelige og fair markedsført, så undrer det mig, at de ikke for længe siden har slået ned på disse "surcharges".
Som tidligere nævnt, så synes jeg det er fair nok i tilfælde, hvor fuelprisen stiger voldsomt indenfor en meget kort periode, men som markedet ser ud idag, så er det blot blevet en indarbejdet praksis, som for længe siden burde være inkluderet i billetprisen.
At det er lettere for flyselskaberne at håndtere er for mig, som forbruger, fuldstændig ligegyldigt - og det må være flyselskabernes opgave at have nogle systemer og prisstrukturer som kan tage højde for sådanne ting.