Quote:
Originally Posted by Keypoint
De som skrur på landingslys/taxelys eller andre ting når de får landingsklarering, er ofte for å ha noe "håndfast" å forandre/trykke på slik at hjernen lettere husker at man har landingsklarering. Det fester seg til hukommelsen lettere når man gjør en fast fysisk bevegelse i tillegg til stemmen på øret som alene kan være lett å glemme i landingsfasen. Derfor hører man ofte piloter spør tårnet om bekreftelse på at de har fått landingsklarering.
I skyer og sterk nedbør kan landingslys blende pilotene på grunn av all refleksjonen som blir sendt tilbake, og noen velger å skru dem av i de tilfeller.
|
Dette forklarer mye. Likevel rart de ble skrudd på da vi fløy
INN i skyer. Men greit å vite at det er ulik praksis! Takker.
Quote:
Originally Posted by Blubird
Hvor i kabinen satt du? Når man flyr gjennom skyer vil jo lysene automatisk synes vesentlig bedre enn utenfor skyene, men dét er du sikkert klar over.
|
3F. De skruddes tydelig av og på, det er jeg sikker på. Jeg så på storbe lights hvorvidt v ivar inne i/utenfor en sky, og det skjedde to ganger at de ble skrudd på når vi gikk inn i et skylag.