View Single Post
Old 15-10-2010, 16:37   #18
TobyAllan
PROFIL IKKE AKTIV

Kamera Re: Et slags "comeback"

Vet jeg skrev tidligere at jeg syns bildene var fine, men jeg vil også si noe om denne tråd.

Hva er dokumentasjon av ett fly? Det er når flyet vises i sin helhet på ett bilde hvor flyets livery/farge skjema er tydelig og at reg på flyet er godt synligt, dette er krav til ett godt spotterfoto.

Foto/Bilde kvalitet? Der har vi like så mange meninger som fotografer, som jeg har forstått denne tråd er fotografen forholdsvis ny i dette gamet, og har brukt ett vanligt "lomme kamera", disse har selvfølgelig sine begrensninger, kontra ett proff speilrefleks kamera, jeg kan godt si meg enig med andre i denne tråd om at disse bilder kunne ha vært en del bedre, men igjen må vi se på hvilket plan fotografen er på, noen herinne er ekstremt dyktige mens andre ikke er så dyktige.

Hvor mye du kan gjøre med ett bilde avhenger jo av om du tar bilder i RAW eller JPEG format, hvis fotografen som legger bilder i en tråd her på forumet er ny, må vi være litt greie med dem i begynnelsen, og fortelle dem hva som kan gjøres bedre og hva de gjør bra, samtidig må de som legger ut bilder i en tråd være klar for at få kritikk om den er negativ eller positiv, mine første bilder her på forumet var ikke spesiellt bra heller, men jeg har brukt en del tid på at lese de STICKY tråde om foto, samt tatt imot kritikken fra alle som har skrevet både negativt og positivt om mine bilder.

Nei Scanair er ikke en fotokonkurense, men ett forum for folk med felles hobby, men såfremt fotografen i dette tillfelle ikke er ny i gamet, bør han/hun ta imot kritikken, og jobbe ut ifra det, er fotografen ny, må vi bare håpe at personen lytter til kritikken her i tråden.

MVH Torben

Last edited by Discus; 15-10-2010 at 16:52.
TobyAllan is offline   Reply With Quote