En ny produksjonsdag er gjennomført - nok en gang viser DY seg som
OSL's punktligste selskap.
Thomas nevner i posten over at "trenden" er iferd med å snu..
Har kikket litt nærmere på sammenlignbare tall fra sist oktober. Den gang leverte
DY og SK hhv. 87,4% og 88,2%. Dette forteller meg at
SAS/
SGS leverer på samme nivå som tidligere, og at det er
DY/Rfly som viser en kvalitetshøyning.
Kjenner til at DY/Rfly tidligere i år har kjørt prosesser internt og sammen med
OSL som gir mere effektive T/A prosesser. Dette innebærer at DY/Rfly har finslipt prosessene som gir langt mer effektive de-boarding/boarding prosesser enn andre aktører på
OSL. Dette gir selvfølgelig effekter, spesielt knyttet til innkommende rotasjonsforsinkelser, da DY maskinene er på vei avgårde på nye oppdrag før f.eks SK er halvferdige med boarding.
Oppdatert status sålangt i oktober:
SK 15" DY 15"
88,0% 94,3%
Imponerende at Rfly som uavhengig handler åpenbart samarbeider bedre med flyselskapet med effektiviseringsprosesser enn hva SK klarer med sitt
SGS