View Single Post
Old 08-10-2010, 09:59   #17
torasle
Newcomer

Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

OSL sine nettsider er det en liste over "Top 20 unserved routes in 2009 sorted by number of passengers": http://www.osl.no/en/osl/businesstob...+opportunities

Nummer en på listen er ikke longhaul (Madrid), men deretter følger Beijing og Manila som nummer 2 og 3.

Kanskje Norwegian eller Feel kan komme med Manila som sin andre eller tredje asiatiske destinasjon når den tid kommer? Det er mange filippinere i Norge og Filippinene er et mye billiere ferieparadis enn Thailand som stadig flere oppdager. Det er dessuten kun KLM som flyr direkte fra Europa til Manila, så det gir større muligheter enn øvrige destinasjoner til også å få passasjerer fra øvrige Nord-europeiske land til å fly via OSL. Jeg tror denne ruten kan komme om 2-3 år dersom Norwegian eller Feel setter sin IC-planer ut i live. Jeg tror Manila er en destinasjon som retter seg mest mot fritidsreisende og derfor tror jeg et lavprisselskap lettere vil kunne få inntjening på denne ruten enn de europeiske nettverksselskapene som i tur og orden har trukket seg tilbake fra Manila pga for få forretningsreisende.
torasle is offline