Quote:
Originally Posted by NIKI
Et AF-KLM oppkjøp av SAS ville nok også ført til slutten på SAS sine IC-ruter, og det er vel kanskje like greit.
|
Eller kanskje det hadde ført til en levedyktig IC-operasjon fra Skandinavia, siden KLM er den største "tyven" av langdistansepassasjerer fra Norge. Hvordan det er fra Danmark og Sverige vet jeg ikke, men hvis en god del av passasjerene som i dag drar via
AMS og ut i verden, i stedet hadde dratt via
CPH eller
OSL, hadde det virkelig monnet.
Om
SAS tjener penger i dag tror jeg ikke er så viktig, det viktige er potensialet til å tjene penger i fremtiden. At
SAS i dag ligger nede betyr kanskje heller at prisen kan være slik at et oppkjøp er attraktivt.
Ser heller at LH kjøper
SAS enn KL/AF, men det går på preferanser når som passasjer, og ikke hvilket selskap jeg tror har størst sjanse for å få skuta på rett kjøl.