Gjorde noen søk på Lufthansa sine sider som
SVG-
FRA og
BGO-
FRA. Legger merke til at fra 27.sept vil Lufthansa bytte flytyper fra disse stedene. Fra
SVG vil det nå benyttet Embraer 190 eller 195 som driftes av LH Cityline med 108 seter på så og de de fleste avgangene i bytte med Boeing 737-500. Fra
BGO blir det bytte til CRJ700 med 65 seter fra Embraer 190 flytypene.
Nesten hver gang jeg har reist med Lufthansa fra
SVG via
FRA til en annen plass så har flyene vært smekkfulle i økonomi klasse og noe ledig i business. Fra
BGO får jeg høre at det alltid er veldig bra belegg i de flyene fra
FRA. Jeg har f.eks. reist en del ganger tidligere med LH om vinteren med en Boeing 737-300 eller 737-500.
Kan noen fortelle meg hvorfor LH setter inn fly med mindre kapasitet til disse to stedene nå? Er det ikke rart at de setter inn fly med mindre kapasitet på steder hvor flyene fyller seg kjapt opp? Kan noen fortelle med at dersom det f.eks. kommer veldig mange bestillinger til et tidspunkt i en viss dato om LH vil et par dager på forveien bestemme seg å sette inn større fly da til f.eks.
SVG eller
BGO? Er det noen stor forskjell å reise med Lufthansa Cityline fly og de vanlige flyene til LH? Betyr det og at når man flyr med Cityline fly at man blir busset til/fra gate til/fra flyet i
FRA?