View Single Post
Old 11-09-2010, 02:16   #5
JoeW
ScanFlyer Rusty

Default Re: CC charges i valuta - leiebil

OK - det utviklet seg nokså interessant.

Budget hevder deres standardavtale inkluderer at man charges i "egen" valuta, og at de derfor ikke trenger å opplyse ytterligere om det, fordi man aksepterer denne ved bestillingen. Jeg finner det svært spesielt at kredittkortselskapene godtar det.

I mitt tilfelle var leiebilen prepaid gjennom en leiebilmegler ala Priceline - og jeg var aldri blitt presentert noen generell avtale med Budget utover det jeg signerte på ved kjøp av insurance. Det innså de vel også da jeg ringte dem, og jeg ble lovet svar tilbake fra en supervisor.

Og det fikk jeg per e-mail, hvor de forsåvidt legger seg flate, og vil refundere forskjellen, som de har regnet ut til å være 4 USD - så mye tror jeg strengt tatt ikke det var - men still. Og saken er vel slik sett død. De kunne vel strengt tatt gitt meg noe mer i form av et gavekort el, men marginene på denne megler-raten var vel kanskje såpass dårlig at de ikke trodde de hadde noe å tjene på meg... Mye ståk for 4 USD ihvertfall...

Men til alle andre - leier du hos Budget charger de deg i din valuta - ikke lokal - ved bruk av CC i følge sine generelle vilkår. Herved er alle advart. At kredittkortselskapene godtar dette synes jeg dog er merkelig...
JoeW is offline   Reply With Quote