View Single Post
Old 09-09-2010, 23:11   #15
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Skandinaviske trafiktal for August 2010

Sant det MOW, og kanskje er kampen uinteressant siden Drillos da er allerede klar for EM?

Men for å få litt mer kjøtt på beinet når det gjelder OSL, så hadde ni av de ti største destinasjonene nedgang i markedsandelen de åtte første månedene i år sammenlignet med samme tid i fjor - bare Ålesund hadde et positivt tilskudd. Tre destinasjoner hadde sågar negativ vekst; Bergen med -4,4%, København med -2,1% og Amsterdam med -0,5%. Bergen har jeg vansklig for å forklare (noen som kan bidra?) og København er enklere å forklare (men den våger jeg meg ikke ut på ). Amsterdam er enklere å forklare etter å ha tittet på kapasitet kontra antall passasjerer som har faktisk flydd, og da er den enkle forklaringen at kabinfaktoren er ekstremt høy. Mer kapasitet kan komme fra de tre som server AMS, men det er vel DY som har vanskeligst med å spe på mer kapasitet (siste uka var det utelukkende 738 som fløy) uten å legge til en daglig flight.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote