Å hærrejul hvor vanskelig kan det være å sette igang en fotokonkurranse...?
Hvis dette skal være en månedlig sak, er jo det eneste interessante et
tema.
Alt annet er helt uinteressant, for hvordan skal man ellers kunne kåre en "vinner" om ikke alle konkurrerer på samme bane (altså innenfor et gitt månedens tema)...? Eller er det meningen at man skal vurdere "epler, pærer, bananer og kålrot" opp mot hverandre..?
Førstemann/dame som legger inn et bilde skriver selvsagt
OKT-001 og en kort tittel, nestemann/dame skriver
OKT-002 med kort tittel, o.s.v., o.s.v. helt til en gitt dato mot slutten av måneden hvor hele greia avsluttes.
Så setter admin eller hvem det nå skal være opp listen fra
OKT-001 til og med hvor mange bilder som var med i den måneden, med titlene og nick til fotografen og lager en poll.
Så avgjør forumistene hvilket bilde som skal vinne ut fra antallet stemmer det har fått.
Vinnere må gjerne offentliggjøres i en egen "Vinnerens Tråd", hvor fotografen
da kan fortelle og legge ut om kamerainnstillinger, tid på døgnet, lysforhold, hvem, hva, hvor, hvorfor, hvorfor ikke og fuglene vet hva.
Noen må da bare ta fatt og starte denne konkurransen uten å spørre alle medlemmene om råd...? Da får man jo meninger som spriker i alle hærrans himmelretninger og alt koker bort i kålen.
Jeg frekventerer forumet bare sånn av og til, og har vel høyst sannsynlig ikke noe i en slik konkurranse å gjøre, så ikke la meg ødelegge stemningen. Men jeg mener..., en fotokonkurranse..., hvor vanskelig kan det egentlig være??