Thread: Outsourcing
View Single Post
Old 31-08-2005, 12:38   #14
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Re: Outsourcing

Heisann... her kunne jeg sitte i timesvis... som LN-MOW skrev... og gitt dere forskjellige eksempler og erfaringer, men stort sett så er det ikke ett enkelt svar på dette.

Vi bruker for eksempel OEM, som GE Aircraft Engines, Rolls Royce osv. for overhaling av alle motorene våres, Honeywell, Hamilton Sundstrand osv. for komponenter, og har fått levert kvalitetsprodukter i åresvis. På grunn av mengden har vi forhandlet oss til veldige gunstige priser.

Jeg vet også at GE bruker KLM motor verkstedet i AMS som overflow for CFM56-7 motorene... og de kan jobben sin. Vi brukte også VOLVO Aero Engines for JT8D motorene med like god erfaring. Vi tar mange B737 og B757 heavy maintnenance in-house, men har også brukt for eksempel Monarc for B757. HAECO tar mange widebodies som B767 og B777 som de har spesialisert seg på.

Jeg har også sett eksempler på dårlig kvalitet fra enkelte firma... som jeg ikke trenger å nevne her... og dette er en lærekurve....

Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote