View Single Post
Old 01-09-2010, 20:27   #29
JoeW
ScanFlyer Rusty

Default Re: Riktig god onsdag

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
G'morgen fra Alpharetta ... kun 17 grader naa i tusmoerket - det er det laveste jeg har sett paa en stund (april?) .. er hoesten endelig paa vei?
Startet dagen i NC - riktignok ikke så tidlig at et var tussmørkt - med rundt 19 - og jammen har ikke temperaturen kommet seg opp mot 35 -- godt og varmt i alle fall, men ac'en i forelesningslokalene er litt overivrig synes nå jeg. Ellers godt i gang med skolearbeid, likeledes godt i gang med testing av det lokale utelivet... Men har da kommet meg opp og på plass i rimelig tid hittil!

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Hvordan er det forresten med dere advokater/-fullmektiger når dere får en telefon på vei til jobben? Minutt for minutt føring av timer...? Jeg snakket med en kollega av meg som har benyttet noen engelske advokater, og der var spesifiseringen ned på minuttnivå (2 minutter for å lese e-post, 6 minutter for å svare på e-post, 4 minutter på å drikke kaffe osv.).... Hørtes forferdelig detaljert ut for en akademiker...
Det fakturasystemet som ble benyttet når jeg fakturerte for juridisk rådgivning var basert på 6-minuttere - en tidels time - hvor den det skulle faktureres for "la en plan for dagen" på forhånd - f.eks. merket av en time i kalenderen til research, notatskriving etc, og hvor eventuelle telefonsamtaler og e-mails ble ført på som 6-minuttere etterhvert som de ble besvart.
JoeW is offline   Reply With Quote