View Single Post
Old 26-08-2010, 06:12   #1
JoeW
ScanFlyer Rusty

Default CC charges i valuta - leiebil

Egentlig et generelt issue angående valutacharges - i mitt tilfelle var det en leiebil det gjelder - leide en prepaid bil fra Budget for noen uker siden. Bilen var prepaid; men valgte å tegne ekstra insurance. Riktignok ble jeg litt lurt der, da jeg egentlig kun ønsket liability og CDW - men det er en annen sak. Signerte da på at det skulle charges mitt CC, og en sum i USD.

Når jeg leverer bilen, får jeg en kvittering, der det står et beløp i NOK og en svært lite god kurs. Jeg sier fra med en gang, og ber om at det gjøres om, slik at jeg charges i USD, og ikke i NOK. Dette skjønte ikke Budget-clerken stort av, og paget sin supervisor, som over paging-systemet sier at det fortsatt charges i USD og at det kun er en "info-service" at det står der... Jaha...

Nå ser jeg det på mitt online statement, og det har gått gjennom som en transaction i NOK. Ikke overrasket.

1) Jeg innbiller meg at kunden alltid skal få valget mellom å betale i egen versus lokal valuta. Kan noen provide insight her?

2) Jeg har kontaktet Budget per mail, og bedt om at det ordnes opp - hvorpå jeg eventuelt vil dispute chargen. Nå har de fortsatt ikke kommet tilbake til meg etter snart en uke. Jeg har som sagt kun signert på et dokument der beløpet står i dollar - aldri NOK. Har jeg rett til å dispute chargen fra Budget?
JoeW is offline   Reply With Quote